Ahad, 7 Februari 2010

Strok, Alzheimer, Masalah Prostat

Tang Qu

74 tahun, Pulau Gadong, Melaka

Tarikh : November, 2009

Saya telah dimasukkan ke hospital pada bulan November yang lalu kerana masalah strok, dan telah disahkan terdapat beberapa minor obstruksi pada kapilari otak. Saya tidak boleh berjalan dan menggunakan kerusi roda. Saya benar-benar kehilangan kawalan dalam hidup, sehinggakan untuk mandi dan ke tandas juga memerlukan bantuan keluarga. Lidah saya juga mengalami masalah sehingga menyebabkan pertuturan saya menjadi tidak jelas. Selain itu, saya juga mempunyai masalah Alzheimer, dimana saya cenderung untuk lupa. Sehinggalah anak perempuan saya memperkenalkan cecair spirulina berenzim dan kalsium citrate. Selepas 1 minggu, saya mengalami satu keajaiban iaitu saya sudah boleh berdiri dan berjalan tanpa sokongan, malah fikiran juga semakin baik. Selepas 1 bulan, saya sudah boleh kembali menguruskan diri seperti makan,mandi ataupun ke tandas. Pertuturan juga telah semakin jelas. Malah, masalah prostat juga kini telah pulih dan tidak lagi bermasalah dalam membuang air kecil.