Sabtu, 6 Februari 2010

Pigmentasi, Migraine yang kronik & Rhinitis

Hong Ah Moy

53 tahun, Melaka

Tarikh : Disember, 2009

Tenaga yang lemah dan pigmentasi yang serius, serta rhinitis yang teruk dan migrain (sejak berumur 18 tahun), menyebabkan kualiti kehidupan saya terganggu. Migrain menjadi lebih teruk setiap kali sebelum datang bulan dan ketika cuaca panas. Setelah diperkenalkan oleh rakan, saya mula mengambil 2 paket cecair spirulina berenzim dan 1 paket Kalsium Citrate yang dicampur dengan 1 liter air yang diminum sedikit demi sedikit setiap hari, manakala lebihan cecair produk tersebut saya sapukan pada kulit muka. Di awal pengambilan, rhinitis dan migrain menjadi semakin teruk, tapi saya teruskan mengambilnya sehingga bulan ke dua, dimana saya mula menyedari kedua-dua penyakit ini telah semakin bertambah baik. Air kencing pun tidak lagi berbau, malah kesan pigmentasi di muka menjadi semakin pudar. Setelah tiga bulan, kesan yang diperolehi semakin ketara,malah saya juga telah mula mengambil royal jeli. Sekarang hidup saya semakin bermakna, kerana bukan sahaja kesihatan saya telah pulih, malah sebagai suri rumah sepenuh masa, saya juga kini telah mampu memperolehi pendapatan sampingan yang agak lumayan.