Ahad, 7 Februari 2010

Kesakitan yang teruk ketika Datang Bulan & Pigmentasi yang serius

Noraini Binti Kasim

PuchongSelangor

TarikhSeptember 2009

Saya pernah mengalami kesakitan yang amat sangat ketika datang bulan sehingga saya hanya mampu berbaring di atas katil untuk tempoh 3 hari setiap kali datang bulan. Punca kesakitan saya tidak dapat di kesan dan saya hanya mengambil ubat penahan sakit yang kuat, malah ada yang mencadangkan agar saya menjalani pembedahan untuk mengeluarkan ovari saya. Tetapi, saya tidak bersetuju kerana mahu mengelakkan kesan sampingan daripada ubat penahan sakit. Kebetulan, saya bertemu seorang rakan yang memperkenalkan cecair spirulina berenzim. Saya mula mengambil 1 paket sehari, dan selepas empat hari, haid saya kembali datang. Namun, yang mengejutkan saya, kesakitan yang dirasai tidak lagi sesakit yang saya alami sebelum ini. Sekarang, kesakitan ketika datang bulan, sudah kembali ke tahap yang biasa. Selain itu, masalah pigmentasi yang serius dan gelap di muka juga akhirnya semakin cerah dan lembut. Kini, pigmentasi tersebut telah berkurangan lebih 70%. Rakan-rakan juga menyatakan saya kelihatan semakin muda dan cantik. Ia telah memberikan keyakinan yang lebih tinggi bagi saya.