Ahad, 7 Februari 2010

Sakit & pedih seluruh badan, rhinitis

Tan Chong Sin

50 tahun, Negeri Sembilan

Tarikh : Disember, 2009

Disebabkan oleh satu insiden, kaki kanan menjadi cacat dan menyebabkan pergerakan saya turut terencat. Disebabkan ketidakseimbangan diantara kedua-dua kaki saya ini, menyebabkan postur badan saya juga bermasalah ketika saya berdiri dan berjalan. Ini menyebabkan tubuh saya kesakitan dan kepedihan terutamanya bahagian punggung dan kaki kiri. Malah bangun dari tidur dan menaiki tangga merupakan aktiviti yang amat sukatr bagi saya sejak 5-6 tahun yang lalu. Saya mula mengambil Cecair spirulina berenzim dan kalsium citrate sejak September 2009. Setelah 3 bulan, saya mendapati pergerakan sendi-sendi saya telah semakin mudah,lancar dan tidak lagi menyakitkan. Saya tidak lagi mengalami sakit di bahagian punggung malah menaiki tangga juga tidak lagi perlu dibantu. Saya turut mengambil 1 tiub propolis setiap hari, dan ianya telah mengurangkan penyakit rhinitis yang dahulunya menyerang sekali dalam setiap sepuluh hari. Kini setelah sebulan setengah, saya tidak lansung diserang penyakit tersebut. Amat mengejutkan…