Isnin, 10 Mei 2010

Anemia pernisiosa

Tay Quee Thin
Usia : 42 tahun
Pekerjaan : Tukang Jahit
Alamat : Muar , Johor
Tarikh : April 2010
Pengambilan : Cecair Spirulina Berenzim & Kalsium Citrate

Lebih kurang satu ke dua tahun yang lalu, saya mengalami penurunan stamina, sesak nafas, sukar tidur, amenorrhea dan keadaan tubuh saya begitu lemah sekali. Ianya menjadi lebih teruk pada Januari 2010, di mana saya kelihatan begitu pucat. Setelah diperiksa oleh doktor, saya disahkan mengalami kekurangan zat besi anemia dan anemia pernisiosa. Saya dimasukan ke hospital untuk pemindahan darah namun, walaupun telah beberapa kali menjalaninya jumlah sel-sel darah merah saya tetap sangat rendah. Keluarga saya ingin menghantar saya untuk ujian sumsum tulang untuk leukemia. Tatkala itu,saya diperkenalkan dengan cecair spirulina berenzim dan cecair kalsium yang diambil satu paket setiap satu setiap hari. Setelah itu, barulah keadaan diri saya mula menunjukkan perubahan. Jumlah sel darah merah saya meningkat daripada 5.5 ke 14.5 dan doktor telah mengesahkan bahawa tahap kesihatan saya telah normal. Saya juga telah dapat tidur dengan baik serta tona kulit saya juga telah bertambah baik.